Bovenaan in google

Zoals gezegd ondersteunt een SEO bureau bij het proces richting het bovenaan in Google komen. Dit is namelijk een relatief uitgebreid proces. Aangezien SEO tegenwoordig meer en meer aandacht krijgt, is het niet zo makkelijk als eerder om bovenaan in Google te komen. Nog geen aantal jaar geleden was de concurrentie een stuk minder groot, in zo’n beetje iedere branche. Het was daardoor een stuk eenvoudiger om een website qua SEO volledig te optimaliseren.

Daarnaast is het ook extra waardevol dat je op een organische wijze hoger in Google komt. Vooral wanneer je dit vergelijkt met advertenties die zich bovenaan bevinden. Door middel van AdWords kun je de hele SEO als het ware overslaan en gewoon betalen voor een hoge positie. Echter kost dit veel geld. Daar komt nog bij dat mensen dit in de basis niet altijd vertrouwen. Ze zien een organische hoge ranking als een stuk meer betrouwbaar. Dit werkt bovenaan in Google nog meer tot je voordeel.

Website SEO

Nu is het natuurlijk leuk om te weten dat een goede website SEO zo belangrijk is voor jouw online vindbaarheid. Echter is het vervolgens een kwestie van ervoor zorgen dat je de juiste principes ook daadwerkelijk toepast. En dat is nog wel iets waar veel mensen op vast lopen. Het klinkt in de basis namelijk misschien makkelijk om voor een goede website SEO te zorgen. Echter blijkt in de praktijk vaak dat dit lastiger ligt dan men denkt. Een goede website SEO omvat namelijk een groot aantal verschillende aspecten. Denk aan punten als:

  • Linkbuilding
  • Technische SEO
  • Zoekwoordoptimalisatie
  • Leesbaarheid content
  • Gebruik H1, H2, H3

at linkbuilding belangrijk is om de hoeveelheid organisch zoekverkeer naar je website te vergroten, is waarschijnlijk intussen wel duidelijk. Echter komen we dan al snel bij het volgende punt:

Ga je de linkbuilding zelf verzorgen? Of kies je ervoor om deze uit te besteden?